Østre Stationsvej 15, 2. sal, 5000 Odense C

Program for FrivilligBørs '24

15. maj hos Danske Bank, Albani Torv 2, Odense C

16:00-16:20
CHECK-IN OG UDDELING AF MATERIALER

16:20-16:35
VELKOMST V.  FRIVILLIGCENTER ODENSE OG DANSKE BANK OG INTRO TIL BØRSEN

16:35
ÅBNING AF BØRSEN V. METTE SKAARUP, FORPERSON FOR “UDVALGET FOR FRIVILLIGHED OG CIVILSAMFUND”, ODENSE KOMMUNE

16:40-17:55
BØRSEN ER ÅBEN FOR AFTALER

17:55
AFSLUTNING

RET TIL ÆNDRINGER FORBEHOLDES

Synlighed på FrivilligBørs '24

Forbered jer ved at læse mere om de deltagende aktører der deltager i det online Børskatalog, “Ressourcebanken”
Hvordan synliggør i jer?
I får ved ankomsten udleveret et skilt med jeres deltagernummer på. Overvej forinden hvordan I ellers kan være synlige og genkendelige på FrivilligBørs ’24, så de der gerne vil lave en aftale med jer, lettere kan finde jer.
Hvis I har noget tøj, som kendetegner jer, er det selvfølgelig oplagt at tage det på. Det kunne være T-shirts, uniform, træningstøj eller en sjov udklædning el. lign, som synliggør hvem I er. I kan også overveje hvordan i, udover i Børskataloget, synliggør hvad I tilbyder og efterspørger på FrivilligBørsen fx ved hjælp af et skilt, som I kan have i hånden eller på kroppen. I er velkomne til at medbringe et visitkort / en lille folder, som I kan have med i lommen og dele ud til dem, I laver aftaler med.
Netværk – i bevægelse
Bemærk, at der ikke er mulighed for at have en stand, hænge plakater op på en væg eller tage en roll-up med. Det handler om at bevæge sig rundt og netværke med hinanden.
Måske I kan finde inspiration i billederne nedenfor.

Ved ankomsten

Ved ankomsten “tjekker i ind” og får udleveret jeres badge med deltagernummer og modtager praktisk info om Børsen. Deltagernummeret skal bæres synligt så de andre nemt kan finde jer (jeres deltagernummer fremgår af kataloget og på deltagerlisten)

Før Frivilligbørsen starter samles alle til en fælles introduktion af hvordan Frivilligbørsen foregår.

Børsens form

Når FrivilligBørsen ringes igang, har i 1 time og 15 minutter til at netværke og indgå aftaler om stort og småt.

På Frivilligbørsen må man indgå så mange aftaler som man har lyst til, og man behøver ikke at “bytte” 1:1. Dog må der ikke laves aftaler, der omhandler penge. 

Man får ikke en stand på Frivilligbørsen. Vi opstiller nogle højborde, der hver repræsenterer en kategori indenfor det deltagerne tilbyder. Formen er at man cirkulerer om disse borde, snakker sammen på kryds og tværs og på den måde indgår aftaler.
Hvis man har brug for hjælp til at finde en aktør, vil der være børsmæglere til stede, der kan hjælpe med at  finde den aktør du leder efter og få aftalen på plads og nedfældet.

Sådan indgås børsaftaler

Når I ønsker at indgå en børsaftale klikker i blot på aftaleskemaet, og udfylder og indsender aftalen digitalt.

Alternativt: Hvis teknikken driller, eller det foretrækkes af andre årsager, så kan I finde fysisk eksemplarer af børsaftaleskemaer på bordene. Når I har udfyldt papiret med aftaleskemaet, afleverer i det ved “aftalebordet”.
ALLE Børsaftaler der er udfyldt – enten fysisk eller digitalt – sendes på mail til de involverede aftalepartnere efter FrivilligBørsen.
Efter Frivilligbørsen samler vi sammen på det hele, og udsender herefter en oversigt over alle indgåede aftaler til alle børsdeltagere.
Se aftaleskemaet her

Vind præmier i vores konkurrencer

Husk at der er præmier på højkant til Frivilligbørs ’24.
Umiddelbart efter at selve Frivilligbørsen er ringet af, kåres de to vindere.
1: Bedste børsudklædning! Vinderen er den deltager, som har lavet den mest kreative udklædning/præsentation til FrivilligBørs’24.
2: Bedste børsoptræden! Vinderen er den deltager, der har haft den bedste børsoptræden.
Vi glæder os til at se hvad i finder på!